Monday 7 September 2009

aku kereta

Cerita saya..

Assalamualaikum pembaca blog saya.. korang tahu tak cerita ape yang saya nak cerita dekat korang semua? Hah, tak tahu? hahah saya pun tak tahu jugak.. huhuhu..
ok ok ok.. Ni cerita saya..

Sebelum tu korang nampak tak aku duduk atas ape tu?
Tak tahu,huhu.. dalam kereta laa..

Bermula laa cerita saya, yang diberi name kerata..

    Aku sebuah kereta yang diberi name proton perdana 2.0, aku dilahirkan di sebuah kilang dekat kl tapi saya tidak tahu dekat mane kilang tempat kelahiran aku. pada tahun 2000 aku di beli oleh tuan aku yang bernama NIK MASLIZA BINTI HAJI NIKHUSSEIN dengan harga RM97.000 di sebuah kedai kereta.
    Aku dibawa pulang ke rumah tuan aku, aku dijaga dengan baik, dan tuan aku sngat menyanyangi aku. Pada tahun 2007 aku ditimpa kerosakan yang agak srius, tuan aku mehanta aku ke sbuah kedai untuk membaik pulih aku seperti dulu, selepas 2 dan 3 hari aku di baiki, kesakitan yang aku alami itu pun smbuh, dan tuan aku membawa aku pulang ke rumah, aku di mandikan dan di berus dengan lembut.
    Pada tahun 2009 aku di jual oleh tuan aku kepada seorang lelaki yang sangat lasak membuat aku, aku slalu merasa kesakitan, dan slalu rosak, pada tahun 2010 aku di beli balik oleh tuan asal aku, aku merasa gembira kerana aku di miliki oleh tuan asal aku, tapi aku merasa sedih kerana tuan aku tidak langsung menyentuh aku, sebliknya anaknya yang diberi nama E-one, yang selalu menyntuh aku dan membawa aku pergi jalan-jalan..
   Pada tahun 2012 aku dijual balik oleh tuan aku kepada seorg lelaki tua, dan mula hidup baru aku dengan tuan baru aku. Tuan baru aku menukar warna dari warna hitam kepada warna putih, hidup aku semakin lama kerana tuan baru aku ni sugguh sayang kepada aku...

No comments:

Post a Comment